Kwaliteit en resultaten
Kwaliteit en resultaten
Kwaliteit
Goed basisonderwijs begint met goede leerkrachten en goede lesstof. Het Fluitschip investeert in de kwaliteit van leraren en schoolleider. Leraren en schoolleider houden hun kennis op peil. Er wordt geld en tijd vrijgemaakt voor scholing en professionalisering. Ook investeren wij in moderne methodes en methodieken die bijdragen aan de kwaliteit van ons onderwijs. De onderwijskwaliteit omvat niet alleen het effectief aanleren van kennis en vaardigheden, maar ook het vormen van kinderen tot zelfstandige, zelfverantwoordelijke personen.
Bewaken kwaliteit onderwijs
Klik hier als u wilt lezen hoe Het Fluitschip op Scholen op de kaart staat.
Werken met kwaliteitskaarten (WMK)
Om de kwaliteit van ons onderwijs in kaart te brengen en te bewaken, werken wij met WMK. Het WMK kent een aantal vragenlijsten, deze worden door leerkrachten, directie, intern begeleiders of ouders ingevuld.
Klik hier voor meer informatie over WMK.
Resultaten
Klik hier voor het schoolrapport naar aanleiding van de IEP eindtoets 2022.
Klik hier voor het schoolrapport naar aanleiding van de IEP eindtoets 2021.
Sociale opbrengsten
Om de sociale opbrengsten (welbevinden) in kaart te brengen, werken wij met De Vreedzame School en het onderdeel "Hart en handen" van het IEP Leerlingvolgsysteem.
Samen met de kwaliteitscoördinator wordt een beleid en aanpak voor een groep opgesteld.
Het IEP LVS "Hart en handen" bevat 'self-assessment'-instrumenten waarmee de leerling inzicht krijgt in zijn eigen profiel:
- sociaal-emotionele ontwikkeling,
- leeraanpak,
- creatief vermogen
De resultaten op deze instrumenten tonen we via spindiagrammen die weergeven in welke mate een leerling vindt dat bepaalde aspecten op hem van toepassing is. Dit beeld, in combinatie met het beeld van de leerkracht en zijn ouder(s)/verzorger(s) geeft een leerling Inzicht in zijn Eigen Profiel (IEP).